Kuten aiemmassa bloggauksessa kirjoittelin, somea voidaan hyödyntää monellakin tapaa sosiaalialalla. Itse pidän ja seuraan monesti sellaisia organisaatioita, jotka kertovat omaa tarinaansa ja luovat mielikuvia seuraajille. Toivon, että omankin työyksikköni some-tili luo hyvää brändiä organisaatiolleni ja tuo hyvää mieltä sen seuraajille. Sillä on merkitystä myös siihen, millaisia ihmisiä hakeutuu työnantajan palvelukseen.

Asiantuntija tiedon jakamiseen sosiaalinen media on hyvä väline. Itse tosin aika ajoin pohdin sitä, miten saavuttaa some-tileille ne seuraajat, joille tiedosta olisi eniten hyötyä?

Myös ajankohtaisista tapahtumista tiedottamiseen sosiaalista mediaa on hyvä käyttää. Yleisöluennot, kausi-influessarokotustiedotteet tai vaikkapa se postilakon vaikutusten tiedotus saavuttavat sosiaalisen median kautta paljon ihmisiä, joita tieto hyödyttää.

tt.jpg

 

 

 

 

 

 

Sosiaalinen media on oivallinen kanava arkaluontoisista asioista kertomiseen, kuten insestistä tai vastaavasta. Avun hakemisen kynnys voi madaltua, jos some-tili mahdollistaa vielä yhteydenoton helposti, vaivattomasti ja ehkä anonyymistikin. Sosiaalisessa mediassa voi ottaa myös kantaa asioihin, mutta organisaatiotileillä harkitsisin sitä tarkkaan...

pp.jpg